fredag, augusti 15, 2014

För trött för Björn Skifs

Sista dagen på sommarlovet. Första dagen på min semester. Trötta förkylda kids, trött mamma med migränkänning. Känn på den kombinationen!
Firade semesterstarten igår kväll med att åka ut till Sundbyholms gästhamn och äta mjukglass med lakritsströssel, gå på bryggorna och spana in en del rätt fina båtar. Som flytande lyxhus. I Slottsparken höll man på att rigga scenen till Björn Skifs som uppträder ikväll. Det är fascinerande att se de där roddarna, de sliter, bär, meckar ihop stålrör till en scen, drar sladdar och……
Solen gick ned över Mälaren och allt var bara vackert, lugnt och fint.
Nä. Jag ska inte åka ut och lyssna ikväll. Gillar förvisso Björn Skifs men jag är för trött. För trött för Björn Skifs. Enligt en väninna är man nära nog döende då. Hon missar inte en spelning med honom.
Jag har ju en annan favvo jag. Tommy Körberg. Honom gör jag allt för.
Till exempel flyttar på en släktmiddag från 6 december till annat datum.
Hjärtat kanske klunkade något om att 500 spänn för att se Körberg var mycket pengar.
"Pjtfh" fnös jag.
"500 spänn för gåshud i två och en halv timme tycker jag är billigt jag" och så bokade jag biljetter.
My man.
Tommy alltså.
Vilken pipa!
Honom har jag gillat sen mamman spelade Tom & Mick & Meniacs på grammofonen hemma i lägenheten så det dånade bland höghusen i miljonprogrammet. Jag var väl en sisådär 6-7 år och ja. Stämmer kanske det där med att gammal kärlek rostar aldrig?




2 kommentarer:

  1. Det var tider det... Tom, Mick och Maniacs!

    SvaraRadera
  2. Båda sjunger bra och grammofon var länge sedan man sa. Sist jag sa det blev jag utskrattad så jag tycker att det var kul att läsa att det är fler än jag som vet vad det är

    SvaraRadera