tisdag, september 09, 2014

Fylleri, fyllera och körsång

En helg har gått. En fylla-år-vad-mycket-vi-har-att-fira-helg.
Svärsonen har fyllt 30. Jag har fyllt 52. Vi har bott 10 år i radhuset och Svärsonen och Största Systern har varit gifta i ett år.
Hej och hå!
Vad vi har firat!
I lördags hade vi överraskningsfest i Radhuset för Svärsonen och det blev ett lyckat party. 36 personer hade lyckats hålla tyst och inte avslöjat ett endaste knyst innan så ja, det blev en överraskning som hette duga!
Vi körde skohornsmetoden as ususal vid dylika tillfällen och visst tackade jag vädergudarna för det fina, varma vädret och vi kunde sitta både inne och ute. Måhända det var sommarens sista suck????

Nu är det vardag igen. En späckad vecka har dragit igång och den började ……. sådär. Lilla Systern ligger däckad i magsjuka, jag vaknade med migrän igår morse och fick ligga kvar i sängen ett par timmar. Sen piggade jag på mig och åkte till jobbet och sen bar det av till KÖREN!
"Är man glad ska man sjunga"……
Eller.
Man BLIR glad av att sjunga. Det kände jag bestämt!

1 kommentar:

  1. Så roligt när överraskningar blir lyckade! Skönt din migrän lättade! Vi kommer inte att ses på bloggträffen, för den är när Yngsta fyller år och Mellan kommer ner...

    SvaraRadera