torsdag, mars 19, 2015

Kulturtant kastar loss!

Om jag berättar att det hittills ringts 12 (tolv) samtal angående det läkarintyg sonen behöver till en ansökan till Försäkringskassan och att jag fortfarande inte fått tag på rätt person? Fast jag har i alla fall fått ett namn. Ett namn på en som bokar tider till en läkare på Habiliteringen som kan utfärda önskat intyg.
Om jag berättar att jag lackat ur på hela jäkla systemet, skrivit ett brev till den bokningspersonen eftersom det inte går att komma fram på yttepyttetelefontider och skickat med internposten?
Ja. Så går dagarna. Allting Mycket kretsar också åt att få till en sysselsättning för den unge mannen och en viss förhöjning av stressnivån hos mig kan skönjas. Till exempel med högt blodtryck.
"Du måste ta det lugnt och inte stressa" tycker den vänliga sköterskan som mäter trycket då och då.
Jo tjena! Efter 12 samtal utan resultat kan väl vem som helst få högt blodtryck???!!
Fast jag ska ta det lugnt.
Idag är det nämligen avresa för en kryssning och inte vilken kryssning som helst, utan en litteraturkryssning på böljan den blå i 24 timmar. God mat, gott att dricka och att lyssna till en hel hög olika författare. Låter inte det trevligt?
Jag har stämplat ut från jobbet, fiskpinneverkstaden och alla handläggare i världen.
Jag ska roa mig ett slag!

5 kommentarer:

  1. Det låter underbart! Njut varje minut!

    SvaraRadera
  2. Det gör du jävligt rätt i tycker
    Markattan

    SvaraRadera
  3. Det gör du jävligt rätt i tycker
    Markattan

    SvaraRadera
  4. Ezter: Det gjorde jag!!!

    I will not.... Tack fina du! Det var en mycket fin resa!

    Markattan: Ja! Det gjorde jag jävligt rätt i och det blev fantastiskt! Tack!

    SvaraRadera