söndag, mars 01, 2015

Tv-kväll i sikte

En jobbhelg är över och idag har jag träffat två av mina tjejer. Vi åkte till Taxinge Slott och fikade. Ett kakbord lite utöver det vanliga och då är det ändå lågsäsong nu…..
Ikväll ska jag titta på "Vi som får finnas", ungdomar med Aspbergers syndrom som kommer till tals. Först hette programmet "Vi som inte får finnas" och jag reagerade som många andra på titeln och efter diverse påstötningar från olika håll är programmet är nu omdöpt. Jag har inte läst så mycket om diskussionerna men såg i tablån att det heter annat nu.
Får se vad jag tycker om det sen!

4 kommentarer:

  1. Vi åkte till Taxinge i några år på skolavslutningen. Fikade och badade. Ungarna gillade det. Jag också, såklart. Men jag trodde det var kakbuffé, men man fick ju betala för alla bitar så lite besviken blev jag allt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde som du första gången jag var där, att det var kakbuffé! Icke sa Nicke. Det är fint där, tjejerna var där för första ggn idag! Det blåste småspik när vi gick runt slottet och tittade men mysigt ändå!

      Radera
  2. Så mysigt med en slottsfika!

    SvaraRadera