söndag, november 15, 2015

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår var dagen då gästrummet skulle få nya tapeter. Sagt och tillskuret. Våder i lagom längd och lagom antal, tapetlim inhandlat liksom diverse verktyg. Väggarna spacklade och slipade efter konstens alla regler. En regel som jag dock inte hade räknat med var "de-tapeter-som-sitter-här-tänker-inte-bli-övertapetserade-hur-som-helst-regeln".
Tjoff, blaff, smet, rolla jämt med lim och så på med det nya och de gamla tapeterna bestämde sig för att lämna väggen. Med de nya ovanpå. Himla dumt tyckte jag och försökte febrilt få hela klabbet att stanna kvar. Nopes.
Experthjälp tillkallades och det var något med sorten som satt på väggen sedan gammalt och det var bara att börja om. Tjoho. Träning av tålamodsmuskel är vad det är.......
Idag har jag spacklat där tapeterna ramlade ner och förlimmat resten. Sen ska det spacklade slipas igen och förlimmas.
För övrigt har jag vidtalat Lilla Systern att boka in sin ömma moder för nya slingor i håret på torsdag. Det behövs efter den här renoveringspärsen men skam den som ger sig (vilket jag tyvärr aldrig gör förrän jag står med näsan i väggen....), jag ska fixa det. Vilket år som helst.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad störigt!!! Man blir ju vansinnig!

    SvaraRadera
  2. Snacka om att jobba i motvind!
    Bra kämpat!

    SvaraRadera
  3. Ezter: Hur tradigt som helst!

    Fru Fransson: Tack för peppning! :)

    SvaraRadera