fredag, november 06, 2015

Träning på hög nivå

Jag har skurit bort tapetskarvar, slipat och spacklat ett gästrum. Nu ska det torka och slipas igen. Det sakta går framåt och är som terapi för mig. Eller träning. Jag är ganska kort och för att nå ända upp till taket måste jag kliva upp och ner på en pall. Många gånger. Finfin rumpträning........ Att slipa för hand är arm- och axelträning och magmusklerna får sig en duvning. Som coreträning.
Blandas med ett och annat avsnitt av Scandal för balansen skull.


4 kommentarer:

  1. Glömmer aldrig första gången jag tapetserat och klättrat upp och ner på pallen. Min rumpa!!!! AJAJAJAJ!
    Duktig du är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmmmm.... anar en nätt träningsvärk här!

      Radera
  2. Jepp, ordentlig rumpträning där. Och kul att göra om, alldeles själv. Det gör något med självförtroendet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Känner mig stark, modig och "frigående" - bra för självförtroendet! Apselut!

      Radera