onsdag, november 04, 2015

Var beställer man räkmackorna?????

Har varit med sonen på Arbetsförmdlingen idag eftersom praktiken nu är slut och nya äventyr väntar. Äventyr som får vänta ännu ett slag eftersom den utlovade coachen inte dök upp som planerat. Sonen, arbetsförmedlarhandläggaren och jag, som hans kontaktperson, var right on time och väntade. Och väntade. Handläggaren ringde upp till slut och det visade sig att coachen satt i Katrineholm och väntade. 1 timmes bilresa från oss. Coachen hade helt enkelt åkt till fel stad. Det var ju himla dumt. Nåväl. Katrineholm och Eskilstuna. Det hör ju vem som helst att det är lätt att ta fel........ (Nope. Jag har ingen tolerans vad gäller sonen och skötandet från myndigheter vad gäller hans göranden och havanden. Det är nolltolerans efter år av krångligheter).
Besvikelse är bara förnamnet och handläggaren aviserade att "det är ju väntetider" så den planerade aktiviteten är nu uppskjuten. På obestämd tid. (här passar en lång harang av Kapten Haddocks svador in men jag kommer inte riktigt ihåg allt han sa så jag säger helt enkelt: Kapten Haddock speaking.....).
Nåja. Saker och ting kan gå fel........
Saker och ting höll på att gå riktigt fel när sonen fick besked att hans ersättning kanske blir avbruten eftersom han p g a detta inte är i aktivitet.
"Kommer inte på tal" och så la jag mig i samtalet och fick handläggaren att söka upp chefen och få besked direkt. Att hans ersättning löper på. Att bli utan pengar för att coacher inte hittar i landskapet finns inte på kartan!
Så åkte sonen och gymmade, tog rekord i benlyft av bara farten och jag åkte hem och dunkade huvudet lite försiktigt i hallvägen. Som några gånger förut. Tror att vi har någon form av strategi där när det tjorvar sig och räkmackeliv lyser med sin frånvaro.
Sen kokade jag kaffe, bjöd över en väninna, tog emot ett samtal från Största Systern som behövde bärhjälp till bebisen och om en liten stund äntrar även hon radhuset.
I kväll väntar ett välbehövligt yoga-pass. Livet rullar på!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så irriterad!!!! Vad f-n håller de på med??? IDIOTER!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är helt sinnessjukt. Allting. Man blir så sjukt irriterad. Och uppgiven. Kram!

    SvaraRadera