tisdag, november 24, 2015

En liten lista

Dagens känsla: Väldigt trött
Dagens pucko: Sonens coach via AF. Funderar på att göra en medalj i guldpapper och dekorera karln med. Eller en dumstrut. 
Dagens "hoppsan": Bli försenad från jobbet och superstressad åka till planerad fikaträff med väninna bara för att komma fram 25 minuter sent, upptäcka att huset är mörkt och bommat, ta upp mobilen och läsa meddelandet och inse att jag är en vecka för tidig.....
Dagens "borde-klippa-navelsträngen-omedelbums": Me. Som googlar resetips inför sonens stundande Thailandsresa och bombarderar honom med frågor hur, var, när och "har ni tänkt på...…". Maj gadd. Blir trött på mig själv.
Dagens stalker: Me. Igen. Som bombarderar Stora Systern med frågor via sms och telefon eftersom hon varit i Thailand.
Dagens skulle vilja: Orka städa ur gästrummet så jag kan börja möblera det.
Dagens insikt: Misstänkt ADHD utan H inom räckhåll. Alltså ADD. Synd. Skulle behöva det där "H.t........." obs: ironi! Genomgår en utredning och det är ...... arbetsamt.
Dagens tänker göra-precis-nu: Skaffat ännu fler fluffiga kuddar till sängen, har bäddat rent och tänker låtsas att jag bor på hotell, bäddar därför ner mig och tänker tillkalla roomservice. D v s sms.a hemmavarande kids att servera te och macka vid sängkanten.
Dagens försök: Se ovan.
Dagens ihärdiga tanke: I morgon är en annan dag.
Over and out.


4 kommentarer:

  1. ADD känner jag två unga män som har.
    Vad har Coachen nu gjort, undrar jag?

    SvaraRadera
  2. Ezter: Uttryckt sig nedlåtande och håller inte utlovad tidsplan.

    I will not…….. Tack! Tar tacksamt emot! :)

    SvaraRadera
  3. De där "hoppsan-incidenterna" är allt bra tokroliga. Jag kom 2 timmar för tidigt till frisören en gång, men en hel vecka för tidigt, det är ju ännu tokroligare...
    Kram på dig!

    SvaraRadera