lördag, april 16, 2016

Bestämt och beställt

Det planeras i radhuset. Viss renovering. Ny fläkt, trasiga dörrar ska äntligen bytas, handtag likaså. Trösklar. Alltså, hur svårt ska det vara att mäta hur långa och breda trösklarna ska vara? 
Eftersom jag är ensam härskare dividerar, diskuterar och rådfrågar jag mig själv och håller tummarna hårt att jag kommit fram till rätt mått, rätt antal och swooosch .......... så for beställningen iväg.
Ja. Jag beställde "över hela internetet" som Bästa Mamman så oroligt uttrycker sig och jag måste förklara mig (tycker jag). Att jag inte har någon bil med dragkrok och att jag därför inte kan hyra en kärra och åka till något byggvaruhus och lasta in det jag behöver och köra hem igen. Att jag måste börja med att låna en bil med dragkrok, hyra en kärra och BÄRA själv. Då kanske en liten fraktavgift på 195 kronor är överkomligt? Och att det hamnar utanför dörren där jag vid leveranstillfället tänker placera Store Broren som är en redig ung man med musklerna på plats. 
"Jo, ja" säger Bästa Mamman och påminner mig om att hon, en pigg pensionär, MINSANN fick hem sina altanmöbler själv. Utan fraktavgift. Sen, att det tog tre veckor att få allt på plats innan någon av oss barn kunde komma och bära allt på plats är en helt annan historia. 

1 kommentar: