söndag, april 03, 2016

Ett tillfälligt hävt köpstopp och när en pälsmössa ska tuktas

Igår gick jag min första långpromenad på fem veckor. Jag gick inte särskilt fort men tog mig runt i alla fall och därmed tycker jag mig ha besegrat influensan med efterföljande förkylning. Det har varit segt!
Idag står ett besök på Retuna på agendan, ett återvinningsköpcenter här i stan. Tänker mig att hitta några karotter, uppläggningsfat och skålar. Mina egna har "tagit slut". Någonstans mellan diskmaskin, skåpet och diskmaskinen igen har det krashats och stukats porslinskanter och till slut tar det ju slut.
Om jag har tur känner Lilla Syster ett skriande behov att träna lite på klippning av den ömma moderns  kalufs. Mitt hår har växt vilt sedan ungen bröt armen 31/1 och nu gipsfri, med uppträning av stel arm på schemat, tycker jag att jag är ett lämpligt träningsobjekt. Håll tummarna!

1 kommentar: