tisdag, juli 26, 2016

En väder- och matblogg!

Mitt på dagen fick jag ett sms från Största Systern:
"Det är stormvindar, våra altanmöbler och parasollet har blåst bort"!
Eftersom hon bor 150 meter från mig blev jag lite nervös över mitt egen altan, jag åt frukost där i morse och vet bestämt att jag INTE fällde ihop parasollet när jag åkte till jobbet.
"Ett träd har knäckts och blåst ned på gården".
Precis då ringde min mobil och jag såg att det var pensionärsfarbrorn som bor i längan mitt emot mig. "Aaaaaahhhhhh" hann jag tänka.
Jag såg för mig hur mitt parasoll och det jättestora trädet farit iväg rätt in i hans vardagsrum och svarade lite försiktigt. Men han skulle bara framföra klagomål på mina nya grannar och jag meddelade att det var bättre han framförde klagomålen till dem istället för mig. Vad ska jag göra åt saken som inte han kan?
Sen fick jag ett nytt sms från Största Systern, på framsidan var det lite villervalla men baksidan hade klarat sig och trädet stod kvar. Sommarens stormvind gick snabbt över. Skönt!
Så pustade jag ut och åt lunch, den bästa sommarmaten jag vet: Färskpotatis, stuvad blomkål, tomater och stekt falukorv.

2 kommentarer: