tisdag, juli 19, 2016

Planändring och rent altangolv

Ibland blir det ändrade planer. Igår kväll byttes min kväll i soffan mot att skura altanen. De nya möblerna kommer vilken dag som helst och jag fick för mig att de "måste" stå på ett rent golv. Sagt och skurat. Helt galet kan man tycka för möblerna bryr sig ju inte om det men jag gör det och radade upp flera argument FÖR altanfix - det ska bli fint väder ett par dagar så golvet hinner torka ordentligt innan det oljas, det är bara jag hemma och det är roligt att ha det rent, oljat och fint när kidsen kommer hem. Som OM kids överhuvudtaget märker om altangolvet är skurat, oljat eller fixat what so evver. När jag ändå höll på där ute så tänkte jag tvätta fönstren också och tänkte samtidigt som den tanken att "näe, nu går du över gränser för det orkar du inte" men så är det. Jag kommer igång och är svårstoppad. Nu blev jag stoppad ändå för plötsligt stod Hjärtat i altandörren och undrade varför jag inte låg i soffan och vilade som planerat?
Ja. Varför gjorde jag inte det?????
Och jag undrade varför han stod där eftersom vi inte skulle träffas utan "egentid" stod på agendan?
Men han längtade efter mig och ville ha sällskap över en kopp te. Och det fick han ju.
Så drack vi te i soffan, kollade på tv.n om en kille som åkte motorcykel genom hela Afrika och hängde i soffan som folk gör. Med oputsade vardagsrumsfönster. Det gick ju faktiskt hur bra som helst!

2 kommentarer:

  1. Du har tur som träffade Hjärtat! En man med hjärtat på rätta stället. Jag är glad att vi fått träffa honom och känt in hur bra han är ;) Hälsa från oss!
    Bra val ändå att skura altangolvet. Bättre än att reta sig sen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hälsar tillbaka! Försöker locka med mig att köpa glass på kvällskvisten istället för att putsa de där fönstren ….! :)

      Radera