lördag, juli 16, 2016

Lördagsmys

Altanmöblemanget åkte till tippen igår. Hjärtat förbarmade sig och kom med släpkärra och lassade den full mellan regnskurarna. Tänk att det kan vara så skönt att slänga saker!?! Jag städade altanen och sen bestämde jag mig att det var nog jobbat, faktiskt för hela helgen!
Nya terapeutens ord/läxa/medskick ringer i huvudet då o då:
"Be om hjälp"!
Ja, det var ju inte så svårt. Soptippehjälp fick jag! Och hjälp att skjutsa Lilla Systern till tåget på eftermiddagen idag ..... Bästa Mamman, flickebarnets mormor, ställde upp eftersom jag och Hjärtat roade oss med en hoj-tur till Nynäshamn. Jag lär mig! Ungen kom på tåget, mormorn var glad att få hjälpa och vi hade en fin tur.
Mitt förenklade liv rullar på!




3 kommentarer:

  1. Ja och halva klanen är iaf på plats, sett med egna ögon. Lilla N är söt som socker och Store Brors härliga kram gör mig varm om hjärtat även idag❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. ❤️. Enligt källor är strax hela klanen på plats! :)
      Visst är han söt, det lilla livet. Ja. Det "stora livet" med! ;)

      Radera
    2. Japp, sett alla inkl farmor o farfar. Lite oro här. Yngsta fått åka in, väntar besked :(

      Radera