lördag, november 19, 2016

Lördagspyssel

I morse var det uppstigning tidigt för vi skulle skjutsa Lilla Systern till jobbet i Västerås. Vi passade på att äta brunch på Ikea och så tillbringades förmiddagen på Erikslunds shoppingcenter. Så mycket shopping blev det inte för min del men fyra lampor till belysningen i badrummet fyndades. Så slipper vi famla i mörker vid tvagning och bara en sån sak! Kan hända att jag letade efter en necessär till minsta ungens 8 kilo smink, hennes har gått sönder och det dräller nu sminkpryttlar lite överallt. Men jag gav upp. En mindre resväska skulle väl passa finfint men skulle säkerligen inte falla den unga damen i smaken.
Nu en kopp kaffe och en mandelkubb på hemmaplan och eftermiddagens aktivitet blir att åka till tippen. Så himla skönt att bli av med allt skräp och sen har jag gjort mitt för idag. Rast, vila i sikte!

1 kommentar: