måndag, november 21, 2016

Måndagsryck

I morse vaknade jag med ett ryck och en undran:
"När går mitt pass ut"???
Det borde jag ha kontrollerat för länge sen eftersom jag ska flyga till Österrike på fredag och det är ju bra att ha saker och ting i ordning i god tid. Jag bokade resan i synnerligen god tid, i augusti ungefär, så visst, jag har haft all tid i världen ....
Men man jobbar olika. Fem minuter efter att jag vaknat konstaterade jag att passet visst är giltigt ett tag till, att det ska vara giltigt när man åker både ut och hem från nämnda land och så kunde jag äta frukost i lugn och ro.
Åh, all denna spänning i tillvaron jag åsamkar mig själv. Jag har i alla fall inte tråkigt. Nu återstår en svår fråga: ska jag resa med enbart handbagage a 8 kg eller ska jag betala 140 kr för att checka in en väska? Hur många Mozart-kulor, julpynt och nya skor kommer jag att shoppa loss? Det är ju ändå jul snart!

1 kommentar: