tisdag, september 19, 2017

En psykvård värd namnet?

Man skulle kunna skriva några rader om psykvården idag. Alltså, har vi ens någon värd namnet i det här landet längre?
De senaste 24 timmarna har gjort att jag starkt ifrågasätter det och när det sen basuneras ut att det kostar 1,2 miljoner att byta en dörrjävel på Karolinska sjukhuset så går det nästan en propp i mitt huvud av ilska. Det framgick förvisso inte vilken avdelning det var till men ändå. Skattepengar. Uppgivenhet? Aldrig i livet! Jag kommer slåss för de som mår dåligt, rätten till bra vård och att politiker ska ta sitt ansvar tills jag dör. Jag noterar det jag ser, äras de som äras bör och de som inte lever upp till sitt uppdrag måste uppmärksammas så det blir en förändring. Resursfördelning i verkliga livet och inte på papperet. Folk dör. På riktigt. Idag är jag förbannad och förtvivlad. I morgon är en annan dag. Hoppas jag! 

6 kommentarer: