tisdag, september 19, 2017

Förbannad men behärskad. Också ett tillstånd!

Vaknar mindre förtvivlad i dag. Fortfarande förbannad men behärskad. Någon har fått hjälp och är på rätt plats, jag kan fokusera på mig själv ett slag. En viktig uppgift när världen svajar: att ta hand om sig själv.
Igår gick jag på lunchgympa och svängde kettlebells som aldrig förr. 12 kg.  5 kgs hantlar på burpees. 7 kg på medicinboll. Jag tog ut min ilska och förtvivlan på tyngderna och pressade mig själv. Det var skönt. Nödvändigt. Känslan av att vilja lägga mig ned och dra en filt över huvudet övervanns. Det leder ju sällan någonstans men ack så skönt ibland! Men inte igår! 
Dagen idag har börjat med morgonsim. Bra början. Jobb. Medarbetarsamtal. Besökstid på avdelning på eftermiddagen. Ikväll middag med mina "kyrktanter". Life goes on! Och i morgon är en annan dag igen. Hoppas jag! 

3 kommentarer: