lördag, september 02, 2017

I'm singing in the rain .....

Bilarna, två till antalet, som tillhör det här hushållet har några år på nacken. Närmare bestämt 17. Det innebär att det då och då går sönder något, mojänger nöts och måste bytas och lite annat smått och gott. Vi har varit med om en del.  Men att plötsligt bli blöt av vatten som forsade ur innerbelysningskonsolen i en kurva var en ny, något överraskande upplevelse. Vad i hela friden? Hej och hå! 
Rådig kvinna hämtade trasa, bunke och skruvmejsel, fick loss konsolen och lärde mig hur ett innertak på en bil är uppbyggt. Konstaterade att det nog läcker mellan vindrutan och takplåten och till det har man väl silikon?? På utsidan alltså. Torkade ur och upp så gott jag kunde, skruvade ihop alltihop igen och ber en bön att det inte kommer regna något mer, aldrig någonsin ..... Innertaket behöver torkas men kände att om jag nu kör fram bilen till radhuset, drar ut en förlängninssladd och sätter mig i bilen och blåser torrt med fönen finns det en risk att kidsen tycker att jag är pinsam. Så kan vi ju inte ha det! Nä. Jag får helt enkelt köpa ett bilöverdrag. Eller ny bil. Jag och jag förresten. Det är Lilla Systerns bil. Men hon såg frågande ut när jag undrade hur hon tänkte lösa detta???? Sen kom hon på det. Hon tog min bil! Jag kör också en lösning: jag drar till Kroatien! Over and out! 

1 kommentar: