onsdag, februari 21, 2018

Gott och blandat

Dagens hur man fixar jobb åt andra: om man rycker ur en bärbar dator ur sin docka mitt under en pågående programinstallation orsakar man vissa besvär för supporttekniker. Men! På mitt jobb har vi finfina supporttekniker och en död dator återupplivades och installationen blev lyckad. Så småningom.

Dagens försening: en inställd jullunch blev en februarilunch. Bättre sent än aldrig och gott var det.

Dagens gnissel: att betala en parkeringsbot på 500 pengar för att jag vänt parkeringstillståndet upp och ner så februarimärket inte syntes.

Dagens snopna min: när Hjärtat meddelar i sista stund att den hastigt påtänkta resan till Lanzarote i slutet på mars inte kan bli av för han har fått tid för en axeloperation. Så blev det med den hittade sista-minuten-resan! 

Dagens glädjeskutt: ovanstående. För han har haft ont så länge och förhoppningsvis är pigg och rehabiliterad till sommaren.

Dagens bästa: att jag kunde lämna Lilla N på dagis i morse och att vi hann mysa lite i arla morgonstund!





1 kommentar:

  1. Där lyckades du🤪🤥men det löste ju sig.
    Ändå skönt med Hjärtats op-tid. Kunde ju varit veckan efter förstås. Bästa morgonmyset ju. Själv hade jag morgonmys med B1 ochB3, sen kvällsmysmed B5. Intensivt. Sover kanske gott nu☺️

    SvaraRadera