söndag, februari 25, 2018

När hoppet tänds

Hjärtats operationstid är ändrad. Till 1 mars. Torsdag. Alldeles strax alltså! Så rent teoretiskt så skulle man kunna åka på semester tre veckor senare. Rehab i värme. Ja. Jag är nästan desperat. Vill inte att vårdeppet ska slå klorna i mig och jag känner hur jag slingrar mig som en mask på kroken för att slippa. I morgon har jag bokat tid i ett ljusrum för att pigga upp min hjärna. Inte optimalt för folk med migrän men jag provar. Det kan ju fungera! 
Äter mat med färg, röd, grön, gul. Gör smoothisar med spenat, apelsin, ingefära, youghurt och banan. Sover. Badar. Simmar. Tränar. Och hela tiden med en känsla av att jag håller på att glida av banan. Systemet stänger ned. Det är biologiskt, kemiskt och bara är.
Idag en tur i soligt vinterlandskap till kaffestuga med öppen spis, våfflor och hjortronsylt. Motas det som motas kan! 

2 kommentarer:

  1. Det bör absolut funka! Vad säger han själv? Ljusrum önskar jag skulle finnas här!

    SvaraRadera
  2. Jag glider också av banan, känns det som. Allt går på automatik. Vad ska han opereras för?

    SvaraRadera