tisdag, februari 06, 2018

Livet med en vegis och att vara tidigt ute

Dagarna går fort. Det är fullt ös på jobbet och vips så är det kväll. Idag var det tisdagsyoga. Ordning återställd. Nästan. Jag glömde bort att yogan började ny tid, 17:15, så jag stressade som sjutton för att hinna till 17:00. Funderade på hur jag skulle kunna smyga in obemärkt (hur gör man sånt???), om jag ens skulle få komma in eftersom jag var .... sen.
Väl på framme upptäckte jag att jag istället var 15 minuter tidig, väldigt ovanligt för att vara mig, så plötsligt hade jag oceaner med tid innan passet. Hann sitta i en soffa och varva ned.
Efter passet hämtade jag upp Lilla Systern och vi har fördrivit kvällen med att laga mat, sitta länge och prata vid köksbordet och bara vara hon och jag. Guldstund! Och väldigt god mat! Omelett med paprika och lök och till det en sallad av svartkål, apelsin och valnötter. Ibland är livet med en vegis helt ok!

1 kommentar: