måndag, oktober 29, 2018

Att bestiga Mount Everest

Jag har fyra vinterdäck att sälja. De inhandlades för ett år sedan till Lilla Systerns bil och eftersom den skrotades härförleden är nu dessa däck utan bil. 
”Det är ju bara att lägga upp en annons på Blocket” tycker Hjärtat och så är saken biff.
”..... bara ...”: fälgarna behöver göras rent, annons formuleras, samtal tas emot och folk som ska pruta och .....
Vissa saker tycker jag är jättejobbiga. Som att sälja däck till exempel. Har ingen större längtan att skaffa mig sälja-däck-erfarenhet, klarar mig bra ändå men, vill ju bli av med dem då de tar plats i förrådet och de kostade ju en slant. I-landsproblem. 
För övrigt började denna måndag i iskyla, hamnade sedan i bilkö på grund av asfaltering 100 meter från radhuset och är trött som en gnu. Ikväll väntar kören och någonstans känner jag att det här kanske är sista terminen jag är med. Så varför känner jag så helt plötsligt och tänker att det är verkligen upp och nedvända Cina nuförtiden. Känner verkligen inte igen mig själv och det är tröttsamt. En måndag i kvadrat.

1 kommentar:

  1. Du kan ändra dig om kören. Har ni ingen köp o säljgrupp på fb för era trakter? Lapp i affären?

    SvaraRadera