lördag, oktober 27, 2018

Lyssna inåt

Den senaste tiden har jobbet dränerat mig på energi. Vi står inför en flytt, avveckling och utveckling på annat håll och tja, det känns som proppen har gått ur. Processarbete, det dagliga operativa och 1000 saker till gör mig trött. Tröttare. Så vad gör jag??? Jag simmar. Före jobbet, efter jobbet och på helgerna. Där i bassängen rensar jag skallen och räknar längder. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Till slut blir det meditativt. När kropp och knopp inte riktigt lirar orkar jag inte med gymmet eller cirkelträningen, simningen är snällare.
I onsdags tog jag mig dock längre, packade in Hjärtat i bilen och åkte till Stockholm på konsert. Det var min 60-årspresent till Hjärtat och det var Katie Melua som sjöng. Vansinnigt vackert, bra och stämningsfullt på Cirkus. Jag hade aldrig varit där tidigare men jag rattade Cina-bilen genom stan och vips in i parkeringsgaraget under hotellet precis intill. Hur smidigt som helst och passade Hjärtats onda höft som en smäck. Inga långa promenader passar honom för tillfället men en sisådär 100 meter går ju bra.
Sen åkte vi hem i mörka natten upplyfta och uppiggade av bra musik och ja, jag somnade ovaggad.
Jag har ätit fytoöstrogen, ett sojapreparat, i ca sju veckor och äntligen har värmeslagen nattetid blivit lindrigare. Det hjälper alltså och jag är nöjd över bättre sömn. Jag kanske, bara kanske, har lite lugnare humör också, inte så våldsamma svängar vilket också är skönt. Jag har köpt kapslarna i hälsokostaffären fast min vårdcentraldoktor säger att de inte hjälper och att jag borde äta antidepressiva i stället. Jag har ”lovat” att göra det om jag blir deprimerad någon mer gång i mitt liv, men för att få sova bättre har jag valt detta tillskott plus magnesium och det verkar ju hjälpa. 
Den här lördagen har jag bara skrotat runt efter simningen i morse och det är SÅ skönt!

6 kommentarer:

  1. Bra att du får sova! Doktorn vet inte allt. Mysigt ni haft det i Stockholm! Ha en fortsatt fin helg😍

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att simningen blir just meditativ. De gånger jag har simmat, för tusen år sedan, räknade jag längderna eftersom jag skulle simma 1000 meter, 40 längder. Och då blir det ju ett, två, tre och inte så mycket annat. Det är nog bra för dig, vi får försöka hitta det som funkar. Alla jobb verkar vara stökiga, åtminstone de man hör talas om. Det tar på krafterna. Skönt att du sover bättre. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att hitta nåt som funkar är viktigt och så vips, har det funkat färdigt och så får man leta hitta på något annat. Men simningen verkar hålla! Som dina söndagsbad! (Som jag beundrar väldigt mycket). Stökiga jobb ja. Vad är det med jobb egentligen? Kan det vara inte få vara lugn och fint? Måste det göras om HELA tiden? Funderar jag verkligen mycket på! Kram ❤️

      Radera
  3. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.

    ดูหนัง

    SvaraRadera
  4. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera