tisdag, mars 24, 2020

Att pausa ibland

Jag jobbar med informationsfrågor, dokumenthantering och vår verksamhets intranät. Uppdaterar, skriver och formulerar mest hela dagarna. Just nu väldigt mycket. Känns som jag går hem med miljarders med ord skramlandes i min hjärna.
Sen.
All Corona-information som sköljer över en även på hemmaplan.
Paus.
Ibland tar jag paus.
Stänger av allt. Igår kväll tog vi bilen och åkte runt i en timme. Vi har ju förmånen att bo nära vatten vart vi än far så vi åkte till Mälaren och såg kvällshimlen mörkna när solen försvann. Det var skönt att bara vara vi två i bilen, ingen radio, bara vara.
”Säg nåt” tyckte Hjärtat och jag sa att jag tycker det är otroligt skönt med tystnaden.
Så då var vi det. En stund. En paus. Så välbehövligt!

1 kommentar:

  1. Låter jätteskönt! Jag är så trött på att det enda som man hör är Corona. Det MÅSTE finnas bra saker att prata om också! Tack för att du skrev en lugn, skön sak som jag verkligen kan relatera till!
    Godmorgon! Ha nu en bra tisdag!

    SvaraRadera