lördag, mars 28, 2020

Fikastund på avstånd

Corona. Allt handlar om det. Naturligtvis. Hur det är, hur det ska bli. I veckan gick jag ute-vägen till jobbets matsal, mötte en man på trottoaren som tog ett par steg ut i vägen när vi möttes. Vi fick ögonkontakt och log lite så där i samförstånd. Distans-förstånd. I matsalen hölls avstånd, spritar händerna görs alltid.
Så klart är man påverkad. Försöker ändå ta det lugnt, göra det jag kan, stödköper hos lokala företag, tvättar händer och hittar på saker. Som att face-time-fika. Det gjorde vi i morse med Stora Systern med sambo. I var sin stad med kaffemuggen i handen. De där, vi här. Så fick vi en stund tillsammans. Avstånd fast nära. 
Sen storstädade jag det lilla rosa huset, blev supertrött efteråt och sov middag. Skön lördag!

1 kommentar:

  1. Storstäda det skulle jag behöva.
    Jobbigt med Corona tycker jag. Vi som bor så här märker inte så mycket av det. Men nu har min gamla mamma fått feber, det känns verkligen fel att inte kunna åka dit!
    Får se hur hon mår i morgon.

    SvaraRadera