lördag, maj 09, 2020

När man jobbar i sömnen

Igår eftermiddag, sent, fick jag ett jobbärende som jag inte kunde lista ut någon lösning på. Mycket frustrerande. Sen stämplade jag ut och ägnade resten av dagen till trädgårdsarbete och tänkte inte mer på jobbet. Alls.
I morse när jag stod i duschen kom jag plötsligt på hur jag skulle göra och så var det klart.
Konstigt så det kan bli. Fast bra. Måndagen är räddad!

Även denna dag härjar jag runt på tomten, gräver, planterar och sår. Ringblommor och krasse. 
Men först facetimade vi med Stora Systern med sambo i Stockholm. Sjätte lördagen i rad nu, en kär vana i karantäntider. Glad för att det går att göra!

I detta nu står årets första rabarberpaj i ugnen. Om solen orkar hänga i ett tag till blir det sen kaffe med nygräddad paj i trädgården. Lyxliv. På riktigt. 

2 kommentarer:

  1. Då vill man nästan åka in till jobbet direkt och fixa :)

    SvaraRadera
  2. Så bra! Nu åkte Maken just iväg med ambulans. Bröstsmärtor.

    SvaraRadera