torsdag, maj 07, 2020

Tomtfika

Hjärtats son med kompisar har varit här. Sambon var också med så när killarna fikat färdigt och började mecka med motorcyklarna, satt hon och jag kvar i solen. Det var kyligt trots sol så vi var inlindade i filtar, drack tre-tår och pratade. Länge. Vips hade två timmar gått, de drog hem till sig och jag gjorde mat, längtade efter mina kids och pratade med kära mor. 
Vi träffar ungdomarna men utomhus. En del av vår vänner tycker att vi är försiktiga i överkant men jag vill verkligen inte bli sjuk. Eller att någon när och kär blir sjuk. Eller någon. Alls. 

Resten av kvällen ska jag roa mig med Plantagens reklamblad och drömma om fina, prunkande rabatter. För att jag kan. Lyx!

2 kommentarer:

  1. Ni är ju mer drabbade uppåt än vi är här nere. Vi träffas, men man träffar inte vänner och så på samma sätt som annars! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vi har valt att göra likadant med våra vuxna barn. Träffas men utomhus och på avstånd, även om vi inte direkt hör till riskgrupp.

    SvaraRadera