måndag, maj 04, 2020

Den där när ...

... man ”ska bara ...” på jobbet, råkar göra fel för man fått lite hybris och blir kvar mycket längre för att man behöver rätta till saker och ting. Jag stämplade därmed ut sent och något stukad.

.... man behöver erkänna misstag och dra in andra som också blir sena från jobbet p g a ovan.

....Anders Tegnell lugnt och metodiskt förklarar att ”distansmetoden” kan komma att dra ut på tiden. Jag förstår det SÅ väl men förnuft och känsla lirar inte alltid samma låt. Men jag, vi, håller i. Och håller avstånd.

.... trädgårdsmöblerna står kvar på gräsmattan i regnet och minner om gårdagens trädgårdsfika med Lilla Systern och sambon. Då när solen sken, fåglarna kvittrade, bullarna var goda och det kändes alldeles naturligt att ses utomhus.

..... man är vråltrött redan på måndagen och egentligen bara vill idka trädgårdsskötsel, brodera och göra hemma-jympa och är lite avundsjuk på ”pensionärs”-Hjärtat som snickrar, målar och pysslar hela dagarna.

.... man njuter av en ensamkväll!

1 kommentar:

  1. Ja, jag har undrat över att Hjärtat är hemma?
    Jag är trött på hela skiten, det skrev jag om igår.

    SvaraRadera