onsdag, april 29, 2020

Hjärnsläpp, tandsläpp och allmänt släpp

Hortensior. Fina blommor. Var superstolt att jag lyckades övervintra dem i kruka. Sen fick de flytta ut. De är ju perenner. Alltså borde de ju tåla lite hårdare tag? Typ liiite minusgrader? -2, -3 sisådär. Kan meddela att de gör de inte.
Nähä. 
Tröståt kondis-skorpor bara för det och bet av en halv tand. Men det kändes ju nödvändigt och lämpligt precis nu. Får man ens gå till tandläkaren?
Tänkte muntra upp mig med att installera den nya webbkameran inför tusen kommande videomöten. Gick DET bra då ? Naturligtvis inte. Den funkar inte och jag blir prickig av att behöva skicka tillbaka saker. Kanske fanns en anledning att den här sorten fanns kvar på nätet att beställa?? Alla andra fattade att det var en skruttkamera medans jag bara blev glad att jag hittade en?? Billigt. 
Nåväl.
En kul grej. Spelat in ”gympa på tv” och körde två pass efter varandra. 2X20 minuter. Av det blev jag så upplyft att jag ringde kära mor för att säga att nu, nu har jag äntligen gjort det. Hon lät lite ansträngd, nyss hemkommen från en tre-mils cykekrunda. Hehe. Min kära mor, 77 år. Just nu lite piggare, raskare och gladare än dottern, 57. 
I morgon är en annan dag. Over and out.

1 kommentar:

  1. Jag trodde man lät hortensiorna stå kvar i rabatten hela året!? Det gjorde absolut min kompis. Själv har jag aldrig haft någon, bara önskat, men inte kommit till skott!
    Mamma bet av en tand förra veckan och hon var hos tandläkaren igår. Så det får man. Hon skulle varit på undersökning vid ett par tillfällen, som skjutits upp nu i vår, men detta blev ju akut. Då tog de undersökningen också, när hon ändå var där.
    Gympa på tv har jag förträngt att jag hört talas om. Men jag borde också gympat. Eller cyklat. Fick mammas cykel för minst fem år sen, har cyklat en gång. Nu har jag skaffat hjälm, för sisådär ett halvår sen. Men aldrig provat den.
    Ha en fin Valborg, med eller utan tand!

    SvaraRadera