onsdag, april 22, 2020

Mitt i veckan

När jag stämplat ut 16.55 idag gick jag 25 steg till soffan, sträckte ut mig för en stund och. Somnade.
Så gick den kvällen. 0 trädgårdsfix. Lagat mat och diskat blev det. Yrvaket.
Ska ta mig ut på en promenad medans Hjärtat är och handlar.
Jag gick till jobbet i morse. D.v.s att jag klädde på mig, åt frukost och gick en runda innan jag gick tillbaka till huset. På lunchen strosade jag runt på tomten, eftermiddagskaffet intogs på den soliga verandan. Det går ingen nöd på mig. Alls. Skypar flera gånger om dagen de flesta dagar, så hålls kontakten med kollegorna. 

Jag gjorde en smoothie till fikat. Hallon, blåbär, banan, youghurt och pressad apelsin. Kokosolja. Mums. Fick verkligen sommar-feeling där i solen. Såna dagar är fina dagar. Så ägnas kvällarna åt broderi. Jag är fast! Nu broderar jag en brickduk. Också något att drömma om. Kaffe serverat i trädgården på finbricka.








1 kommentar:

  1. Somrigt broderi! Du verkar disciplinerad i ditt hemmajobberi. Alla klarar inte att jobba hemifrån!
    Igår verkar alla ha varit trötta!Är det värmen som slår ut oss? Jag somnade på soffan på eftermiddagen, sen när jag yrvaket fick sms, så gick jag ut en runda för att piggna till. Inatt har jag sovit som bedövad, med lätt huvudvärk som följd idag ;)
    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera