torsdag, april 16, 2020

Från gräsrotsnivå

Gräsmattan har fått vad den tål. Mossrivare och vertikalskärare funkade finfint och på sina ställen var det bara mossa så där blev det lite tomt på grönt. Om jag säger så.
Igår fixade Hjärtat det sista och strödde sen ut gräsfrö. I halv storm. Jag satt inne vid datorn och bet ihop. Att så gräs när det blåser .... nja.
Men man får lära sig att inte lägga sig i. Helt enkelt.
Framåt kvällningen tömde vi dammen. I spannar, hinkar, tunnor, kannor, ja, i stort sett allt som man ha vatten i. Återbruk är ledordet. Det kommer torrare dagar då det ska vattnas. Tur vi har plats att bre ut oss!
Idag har han inspekterat ägorna och rapporten var god:
Fröna har inte blåst bort.
Gott så.
På agendan för dagen står sen att handla och hämta medicin till mamma och Herr L. 
Brodera klart duk nr 2.
Om jag orkar, börja med duk nr 3.
Eller bara ta det lugnt och göra inget. Har lite tid kvar att bestämma mig.

1 kommentar:

  1. Så mycket spännande ni har att se fram emot i vår! Vilken månad tittade ni på huset? Allt innan dess är ju en överraskning🤗
    Jag ringde vc idag, receptfritt funkar dåligt på allergin. Fick videosamtalstid med doktorn i morgon fm. Spännande. Tills dess skulle jag ladda hem en speciell app. Hoppas det funkar!

    SvaraRadera