tisdag, juni 30, 2020

Gott och blandat

Idag regnade det äntligen. Jag riktigt hörde hur vår nygödslade gräsmatta sög åt sig vattnet och nästan smackade förtjust, ”gottgott”. Det är visserligen svalare men fortfarande varmt. Jag anar att gräset därför kommer att växa som spön i backen efter idag.
Jag hasade runt i morgonrock till två-blecket, typ i semester-koma. Försökte mig på att avsluta ett DPlaykonto och det var inte lättaste plätten, beställt genom ITunes av någon märklig anledning så det var där det skulle avslutas. Hej och hå en timme senare.
Lite lunch på det, en middagsslummer i uterummet, hopknölat i lilla korgsoffan allt medan regnet trummade på taket. Lite campingkänsla över det.
Bästa mamman fyller år idag. 77 år pigg. Vi åkte dit med en pelargonampel, vi satt i uterummet med avstånd. De är så söta, har plockat bort några av stolarna så det är mer utrymme. Är det fullt är det fullt och man får vackert sitta i trädgården. Min svåger var där och jag blev alldeles varm i hjärtat, en mycket trevlig, sympatisk och genomgo’ svåger.
Det vankades mammas hembakta bullar och prinsesstårta. Jag åkte hem fullastad med blomsticklingar och utrensade badlakan. Nya. Oanvända. Lilla mamman, hon rensar och står i.
På hemvägen stannade vi till hos Lilla Systern som fått lägenhetsnyckkarna redan idag. En liten lägenhet som passar  henne som hand i handske. Kan minsann se för mig hur även mamman sitter med någon kyld dryck på balkongen och väntar på att middagen ska bli klar, eller fikat, eller frukosten efter en ”tjej-kväll” ....  
Dag två på semestern får fem prinsesstårtor av fem.



Idag firade vi mamma, med avstånd. Här idkas  ”annandag” midsommar, iPhone-support,  avstånd. Knepiga tider men det mesta löser sig!

1 kommentar:

  1. Det låter som en förträfflig dag, trots regn! Vår tradition är snart ingen tradition längre. Är det andra eller tredje året som går bort nu?
    Kan du fatta vi har bott här i 10 år precis nu?

    SvaraRadera