lördag, augusti 29, 2020

Bad, städ och regn. I ordning.

I morse cyklade jag till badet vid nio. Lite sent för att vara mig men jag sov länge och gott för en gångs skull.
Badstranden var öde förutom kanadagässen men de höll sig på ena sidan och jag på den andra. Det var lite algblomning så jag doppade mig bara. Två gånger. Satt inlindad i handduken på bryggan ett tag och bara var. Vind, sol som försökte tränga igenom moln, vattnet, bryggan och jag. Himla skön stund.
Sen hem och åt långfrukost i uterummet. Melodikrysset på radion och SEN städade jag eftersom jag igår kom fram till att jag inte orkade ägna en varm fredagskväll med att städa. Så vi grillade och tog det lugnt istället.
Men nu är det gjort! Hela det lilla Rosa huset är nu skinande rent. Det ska jag fira med ett skumbad (inomhus) och ett glas vitt vin. Tänk vad det är skönt efteråt, båda städ och bad. Så kan man få en hel lördag att gå.






2 kommentarer:

  1. Och jag var i dina trakter och sladdade runt på loppisar. Nu åter hemma och får lite värme. Det var kallt idag, när regnet kom. Jag hade helt fel kläder. Mysigt att du badar!

    SvaraRadera