onsdag, augusti 12, 2020

När man säger åt sig själv

Nyss kom jag hemcyklandes från jobbet. Trött. Lite ... på dåligt humör. Den här gången kan jag skylla på cykeln. Av fem växlar fungerade bara två och det var med ens himla jobbigt att cykla långt. Om nu ca 6-7 kilometer är långt i cykelmått. Jämför jag med min 77-åriga mammas cykelrundor står jag mig slätt. Hon drar 3-4 mil. Per dag. Nåja. Det kanske jag också gör i den åldern, vem vet?

Så jag klagade väl lite där vid middagsbordet och i detta nu är Hjärtat ute för att se om han kan fixa till det.

Den här ”arga tanten” samlar därför kraft att gå ut och klippa gräset. Mecka cykel är jag usel på men att gå efter gräsklipparen, det grejar jag. Man gör helt enkelt det man är bra på.
OM sen allt har gått som ska med Tivobox-inspelningen så har jag en sjukhusserie att titta på ikväll. Hjärtat håller säkert tummarna för det och jag säger åt mig själv att det inte är hela världen om det inte funkat. I förbyggande syfte men först: 
”Klipp gräset”!

1 kommentar:

  1. 6-7 km är långt. Jag cyklar 0 meter, men vill börja. Dessutom körde jag förbi badplatsen här, men det var så mycket folk att jag inte gick av och kollade. Blir ju sugen på morgonbad, men är så nojig med insjöar. Ska dock inspektera det närmare. Annars har jag köpt ny skjorta Maken ska ha på lördagens konfirmation, han hade växt ur sina andra. Ska inte säga något, min klänning jag ska ha, är precis att den funkar. Tur det är en lös modell. Får köpa nya hållainmagentrosor, så blir det kanske bättre.
    Hoppas både cykeln blir okej och inspelningen...❤️

    SvaraRadera