torsdag, april 01, 2021

Att stå emot

Jag sa just att påsken är lite mer chill än julen. Ändå for påskstressen på mig, det var nåt om nyputsade fönster, påsktårtor högt och lågt, roliga påskägg till barnbarnen, roliga lekar i trädgården och ett dignande påskbord. Ungefär så.
Jag är usel på att fira påsk. Särskilt i år. 
Barnbarnen blir överösta med påskägg så jag har bestämt mig för ligga lågt. Tänker att en försenad påskhare nog dyker upp i badrumskiosken vid ett annat tillfälle. Ja, det är i badrumsfönstret vi leker kiosk. 
Ser fyra dagars ledighet som ett tillfälle att sova länge, fixa i trädgården, plantera och kanske bada lite. En sockerkaka tänker jag nog sno ihop och påskpyntet får jag ta fram i morgon. Kanske.

Idag, denna skära torsdag, ska jag jobba klart och åka till Stockholm för att hämta Stora Systern. Kanske svänga förbi Bästa Väninnan och vinka på altanen? Så får det bli.

Over and out!


2 kommentarer:

  1. Påskpynt övergav jag för många år sen. Barnbarnen får påskägg med tre godisar och en liten peng så de kan köpa godis de gillar, eller något annat. Enkelt för mig och bättre för dem, tänker jag...
    Glad påsk 🐣

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i år har jag pyntat äppelträdet istället 🐣 så fick det bli.

      Radera