onsdag, april 28, 2021

Våren - vars er’u?

Ja. Våren är ju här men det är ju väldigt kallt tycker jag. -3 inatt. Nu behöver jag ju inte vara utomhus precis då men jag får inte upp värmen inombords. Om vi inte pratar nattetid förstås. Då går den inre termostaten igång med besked. Ur led är värmesystemet både inom- och utomhus.
Jag bär ut och in dahlior och pelargoner morgon och kväll,  pysslar med sticklingar och hurra! Igår skymtade körsbärstomaterna som jag sådde för fem veckor sedan. Jag hade faktiskt gett upp hoppet om dem men, plötsligt händer det: små, små plantor segar sig upp. Men att de ska kunna ge några tomater känns som en utopi i det här läget. Jag lever på hoppet. 
Nu hoppas jag på luktärtorna, en påse har jag förgrott inomhus och en påse har jag sått på friland.
Minsann, det börjar likna en trädgårdsblogg.



Tomater. Vad ska det bli?

3 kommentarer:

  1. Oj, ska luktärter i jorden nu! Då får jag rappa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året sådde jag dem sista maj och vi hade luktärtor till november ...

      Radera