söndag, april 25, 2021

Födelsedag

Idag har jag varit mamma i 34 år. Största Systerns födelsedag, vår förstfödda. 
Jisses. Ibland kan jag förundras över att hon vuxit upp till den kloka, varma, unika, roliga, spralliga och alldeles sig själv-människa med två så unga och valhänta föräldrar som hennes pappa och jag var från början. 
Men.
Jag växte i mina mamma-skor, ja, de glappar ju ibland, och även om det inte alltid varit en dans på rosor, tro mig, så har vi en fin relation idag. Hon gillar inte alltid allt jag säger och gör och visar det tydligt, jag är ju mamma gu’bevars, men jag står pall. Jag är så stolt över henne, älskar till månen och tillbaka (som det ens finns några begränsningar) och när hon nu har egna barn så svämmar hjärtat nästan över ibland. 

Idag ska vi fira i huset hon och nya kärleken bor i. Jag ser det från vår uppfart och ibland tittar jag dit och blir varm i magen, det är mysigt att ha dem nära. 

Grattis finaste Största Systern!




1 kommentar:

  1. Grattis till både henne och dig😍 Hälsa och gratta🎈
    Så mysigt att bo så nära! Att vara mamma är svårt och ibland gör man lite fel, men ingen är perfekt! Bara nästan 😅

    SvaraRadera