onsdag, april 07, 2021

Efter jobbet blir jag trädgårdsmästare

I alla fall om jag får drömma lite så blir jag trädgårdsmästare varje dag efter jobbet. Igår kastade jag mig ut och planterade lökar, gladiolus, ranunkel och dahlior. Freesia-lökarna la jag i blöt ett dygn. Bara det låter väl trägårdsmästaraktigt?? Att jag vet sånt? Efter att ha googlat sönder internettet förvisso men ändå. Och åt vilket håll ska gladioluslökar sättas??? Egentligen?
Ja. Vissa saker är jag nybörjare på, det är då ett som är sant. Nu står alltihop i uterummet och jag ska göra allt jag kan för att det tar sig i krukor och bunkar.
Och att inte mördarsniglar äter upp rubbet sen, då blir jag sur, helt säkert.
Jag gillar verkligen min tid i trädgården, det gör mig lugn. Det finns alltid något att göra men så länge det är kulsaker går det ju an. 
Idag ska jag skjutsa hem Stora Systern efter jobbet, det blir alltid så tomt då men vi har haft mysiga dagar och så fort det blev april?! Redan flera dagar in på denna månad. 








1 kommentar:

  1. Oj, vad gröna fingrar du har!
    Har Stora systern varit hemma igen🙂så mysigt!
    Hoppas det gick bra att köra. Godnatt 😴

    SvaraRadera