tisdag, september 03, 2013

Dag två i lediga veckan

Det här är bröllopsveckan. En räcka dagar med gruppspel och final på lördag. Skulle man kunna säga. Om man tänker som vi, allt i idrottstermer......
Jag gick ut lite lugnt efter en helg i sängen. Nåja, nu var det inte fräckare utsvävningar än ett migrän-och ledontanfall a la gigantus som fick Hjärtat att blekna lite när jag förvandlades till en trasa inför hans ögon på cirka fem minuter i lördags morse och sen sov klubbad i sju timmar. Sen var det inga hoppsasteg efter det äventyret. Efterdyningarna höll i sig hela helgen och "slowmotion" har fått ett ansikte. Kul tjej han träffat...............
Nåväl. Nu är jag uppe igen. Dag två i lediga veckan.
Gårdagen ägnades åt lunch med väninna, inhandlade en sjal att ha på bröllopet om det blir kallt och att krama Stora Systern som kom hem från Cypern!
A men!
Vilken känsla att ha henne hemma igen och vilken känsla att ha alla fyra kidsen på samma plats! I en hel vecka får vi rå om henne innan hon åker igen.
Idag står det "planering" på agendan. Det är inte min bästa gren men jag tror jag har koll på läget. Ett vigselprogram ska skrivas, ett festprogram ska trixas ihop, det sista. Just ja. Har ju tid hos frissan också. Ska lämna in de nya skorna för omklackning......
Förresten. Fyra tjejer i familjen. Som.Ska.Välja.Skor.Till.Ett.Bröllop. Tarvar banne mig ett eget blogginlägg. Vilken dag som helst.

3 kommentarer:

  1. Härliga tider :) Men ta det lugnt och gläds ¨t att det var i lördags, inte på lördag, du däckade! Kram!

    SvaraRadera
  2. Njut av att vara samlat. Skynda långsamt så du orkar helt fram och njut så av den stora dagen. En dag att minnas skall det ju bli. Kram på er!!!

    SvaraRadera