måndag, februari 03, 2014

Lunka på…….

Det blev fika med semlor igår. En bukett med tulpaner förgyllde fikabordet. Åh, vad jag gillar tulpaner! Så skönt att slänga ut julstjärnorna och hyacinterna som har gett upp för länge sedan.
Nä. Ut med det gamla och in med lite nytt.
Ny vecka till exempel. 
Långt därborta hägrar en Stockholmsresa med kollegor på lördag. Ett besök på Operan. Belöningen!
Men man ska ju inte gå händelserna i förväg. I kväll, en helt vanlig måndagskväll i Radhuset vankas det om en strax spagetti och köttfärsås, läxläsning och för mig lite pyssel med styrelsen jag är med i. Så där lagom. Gillar´t!

3 kommentarer:

  1. Så bra :) Jag sitter i min ensamhet och våndas. Om du har läst hos mig vet du varför. Ska strax göra ett nytt inlägg... Kram!

    SvaraRadera
  2. Semla - jag låtsas inte se dem.
    Snart ska jag fira med en stor härlig semla. Vad jag ska fira? Jo, att det är slut på kaloriräknandet.
    Operabesök - lyckost.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera