torsdag, november 06, 2014

Så haver en vecka gått............................

Så har jag varit ledig färdigt. Tillbaka i fiskpinneverkstaden och vardagslunken. En tur till Lybeck/Hamburg var målet för Hjärtat, mig och Lilla Systern med en kompis. Första anhalt Lybeck. Vi låste in Hjärtats bil i ett garage där bilarna stod på ett band och åkte ned i källaren eller åt sidan när en annan bil skulle in. Hjärtat hade bokstavligen hjärtat i halsgropen när röda bilen låstes in och "åkte iväg". Vips, så var den i säkert förvar. (hoppades vi).
En kvällstur på stan hann vi med och mamman tog  även en egen liten sväng för att vila öronen efter två tonårstjejers diskussioner om ditten och datten i bilen i tio timmar. Jojo. Det går att få skavsår i öronen….
Fredagen kom med dis och dimma och 17 grader varmt. Vi tog tåget till Hamburg för att lämna tjejerna hos en kompis som bor där och jag hade bestämt träff med mig själv i Nivea-butiken. Japps. Nivea har en egen butik och där tokshoppade jag. Kanske gjorde jag reklam precis men det må så vara. Jag älskar den butiken. Vi satt ute och åt lunch, varmt och skönt. Sen tog vi två tåget tillbaka till Lybeck och klarade det alldeles själva.
På lördagen gick vi på stan, vid vattnet och hamnen. Det är fint där! Vi satt ute och drack kaffe i folkvimlet och det var så skönt att bara vara. På kvällen hamnade vi i Rådhuskällaren och åt den godaste maten på länge!
0700 i söndags var det avfärd. Mot Hamburg. 9 mil rakt åt "fel" håll för att hämta upp tjejerna för hemfärd. När vi passerade Reperbahn såg det ut som ett slagfält, papper, flaskor och skräp överallt och alla hade inte gått hem ännu, klockan var ju bara åtta och en del ställen precis stängt. Jag tyckte det var lite jobbigt när vi höll på att köra över en man utklädd till snopp. Tänkte mest på vad det skulle ha stått i tidningen…… men vi klarade det! Ingen överkörning.
12 timmar senare stannade vi vid radhuset och ja, kanske blir man lite stel och krum av att åka bil så länge på en dag.
Det där känns ju himla länge sen idag när det gått en vecka sedan vi åkte. Men det är så det är i tants liv precis nu. Kryssar fram i ett rasande vardagstempo, har trevligheter inbokade och tar mig fram till dem likt hoppandes på grästuvor över en vattendränkt åker. Det är helt enkelt mycket nu av blandad kompott.
I morgon är det fredag. Bara en sån sak!



1 kommentar: