fredag, februari 17, 2017

Fredagsmys. Äntligen!

Det är semlor beställt till kalaset i morgon. Sådana som jag alltid gör, litet mindre och många, så kan man äta just MÅNGA. Vi har lite olika varianter, med mandelmassa, några med vaniljkräm och så några med Bästa Mammans äppelmos. I år kom även önskemål på nutellasemla så hej vad jag ska göra semlor! Jag gör bullarna idag och så grejar jag till dem i morgon. "Greja till dem" heter visst "montera" på kock-språk har jag fått mig till livs. Så lördagsförmiddagen ska ägnas åt "semmelmontering". Det låter det! 
Själv har jag lust att ägna mig åt montering i soffan - jojo, när alla andra faller i trans över takdropp och vårsol vet ju ni som hängt här ett tag att jag går ner på sparlåga, tycker livet är lite tristare än vanligt och har svårt att se det fina i kråksången " det lackar mot vår".
Men. Vad vet man??? Jag bara anar känningarna, de kanske inte alls blir så påtagliga eftersom jag var iväg och tankade sol alldeles nyss. Jag lyssnar i alla fall på havet varje dag, vågskvalp som jag spelade in och tänker att det finns på riktigt. Och hur som, det går över. Till slut.
Till kvällen kommer Stora Systern med sambo och stannar över helgen. Så mysigt! Så ekar bara ett rum tomt ett litet slag. Fredagsmys på hög nivå!

1 kommentar: