torsdag, februari 23, 2017

Plankor hit och plankor dit


Tränar ju på "Plankan" i olika former och har kommit på tekniken på en del. En del andra behöver jag öva vidare på. Milt sagt. Idag klarade jag en som kallades "väderkvarnen", eller, jag har klarat den tidigare men idag med vikter. Tjoho!
Tänk planka! Men med fötterna brett isär, händerna i golvet, lyft ena handen mot taket och följ handen med blicken. Men vrider alltså lite på kroppen. Och så andra handen. Utmaning: händerna på vikter, hantlar, och lyft på samma vis. Idag klarade jag fem på varje sida med 4 kgs vikt. Nöjd och glad är jag. Och kommer ha träningsvärk i morgon ..... 
Sen gick jag ut och gick sju kilometer, lagade linsgratäng vid hemkomst och tänker tillbringa resten av kvällen i soffan. 

När tant har gått sju kilometer.

Linsgratäng på G. Ja, med lite broccoli.

4 kommentarer: