söndag, februari 12, 2017

När man blir övermannad av en kaffemaskin

Hjärtat jobbar, han klev upp klockan sex i morse. Det gjorde inte jag. Sovmorgon de luxe och vaknade först 9.30. Det var länge sen .... Solen skiner från en klarblå himmel, egentligen har jag några "måsten" jag borde ta itu med men jag ids inte. Tänker mig en långpromenad i solskenet istället. Till ett fik för en kopp kaffe. Jag Lyckas nämligen inte få liv i Hjärtats fina kaffemaskin, någon italienskt skapelse som "gör fantastiskt gott kaffe". Jo, jag vet. Har haft förmånen att få smaka men då var det inte jag som rattade på knapparna! En hederlig kaffebryggare i reserv? Nä. Just ja! Det är ju sånt vi skänker till våra barn när de flyttar och Hjärtat har ju tre utflugna så det är tämligen ont om "reservdelar" i det här hushållet. Ett café-besök is coming up! 

Soligt och fint idag! 

1 kommentar: