onsdag, april 26, 2017

Designhaveri

I slutet på maj är det tänkt att Hjärtat och jag ska åka på en weekendresa med hojen. Som en träningsresa inför sommarsemestern. Vi spanar på Göteborg och jag hittade ett bra hotell som bokades. Och avbokades 20 minuter senare när jag studerade bilderna lite mer noggrant. Jag upptäckte nämligen att badrummet hade glasväggar ut mot rummet och med det no privacy. At all. Alltså. Jag är inte den pryda typen i vanliga fall, inte alls. Och även om jag nu bestämt mig för att dela livet med Hjärtat så behöver vi ju inte dela .... allt!? Mina toabesök vill jag ha för mig själv. Och han får ha sina.Så till det hotell jag bokade till slut skrev jag i rutan för särskilda villkor: "önskar boka garageplats för 1mc och ett badrum med vanliga väggar. Tack". Nu håller vi tummarna att det blir så! 

4 kommentarer:

  1. Vad är det för vits med glasväggar till toan? Så jäkla dumt!

    SvaraRadera
  2. Gubben och jag fick ett sådant hotellrum en gång. Privacy= ett jättetunt draperi att dra för om man tyckte det var lite väl mycket insyn med glasvägg till toan. Jag kollar särskilt noga på sånt vid bokningar nu för tiden.. :-)

    SvaraRadera
  3. Ett draperi ….. Då är vi två som är noga nu! :)

    SvaraRadera