söndag, april 30, 2017

Veliga Maja fattar ett beslut

Valborg. Sol. Jag är trött efter en omtumlande lördag känslomässigt. Vansinnigt trött. Skjutsade någon till tåget, köpte en bok på stationen "Gloria" av Åsa Hellberg. Åkte hem, tänkte läsa bok i soffan, somnade och vaknade med nackspärr 05:13, gick upp och la mig i sängen, somnade om och vaknade nyss.
Åh, dessa torktumledagar. 
Fick nyss en fråga om jag vill följa med på en utflykt till ett fint ställe. För en gångs skull bad jag om att få tänka en stund innan jag leverade ett svar och kände sen att svaret blev "nej".
Jag vill dricka kaffe i solen på min altantrappa, kratta lite löv och få fram altanmöblemamget. Vara i lugn och ro. Det är bara jag och katten hemma, jag behöver komma ifatt mig själv. Och om jag orkar tänker jag gå på dejt med Hjärtat ikväll, äta något gott och kanske, bara kanske, titta på någon majbrasa. 
Att tänka efter och känna vad jag vill. Att sätta mig själv först utan att tänka vad "alla andra" vill eller förväntar sig av mig. Att göra det utan dåligt samvete? Jag jobbar på det! 
Så jag går och krattar lite! Over and out!


1 kommentar: