måndag, maj 01, 2017

Maj maj måne

Maj månad började så här:
Vaknade och insåg att jag nog inte tål den nya makeup-rengöringen för vattenfasta mascaran. Hej svullenögon. Lite svårt att se idag. Efter behandling med kalla tepåsar, gurkskivor, frysta ärtor i en påse kunde jag i alla fall öppna ögonen. 
Jag behövde sen fatta ett beslut: köpa fina skorna som jag hittat eller beställa ett mc-underställ i fiffigt coolmax material. Har inte råd med båda.
Suck, stön och vånda. Det blev understället.
Surade för det ett slag. Lyx-surade. Åka mc bestämmer jag ju själv. Och skor har jag så jag riskerar inte att behöva gå barfota.
Men i alla fall. Min inombordsfemåring vill ha båda. 
Någon i min närhet mår inte bra och jag försöker trösta, hjälpa, finnas men når inte fram. Backar. Hur svårt som helst.
Klädde på mig och åkte på utflykt med Hjärtat. Överalltihop sken solen. Sköna maj. Välkommen.



2 kommentarer:

  1. Det är jobbigt när man inte kan hjälpa den som inte mår bra... Skönt med ens stunds avkoppling. Vi har haft en fantastisk helg! Vilket väder det blev :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avkoppling är fantastiskt skönt!! Vädret gör sitt, absolut!

      Radera