onsdag, maj 24, 2017

Ett eget dreamteam!

Heltid är en hel massa tid. På jobbet. Sen orkar jag inte med mer. Depp-spöket härjar fortfarande alldeles nära och ibland vill jag bara skrika åt det:
"Schas"!!!!!
Det finns ljusglimtar, absolut!!! Det är det som håller oss uppe. Ett steg i taget, även små steg blir en stig. Till slut. Otrampad mark ska bli känd mark. Jag maler på, pratar om ditten och datten. Brer smörgåsar och kokar kaffe. Lagar mat. Drar upp persienner och "stör". Lever på. Som vanligt. Jag ser att jag är iakttagen - någon har börjat följa med blicken. Det är ett bra tecken! Vanliga livet känns nåbart och hjälpen, jo, det fanns ju sån till slut, är en bra hjälp. Det plussar på och så är man ett team. Ett team är bästa grejen! Jag och kidsen är ett dreamteam! Mitt dreamteam!

6 kommentarer:

  1. Jag blir glad när jag läser det här, särskilt det med blicken och att hjälpen nu finns. Kram!

    SvaraRadera
  2. Lättnad att läsa😍Var rädd om det teamet 👏🏻

    SvaraRadera
  3. Så bra att hjälp fanns ..... till slut. Skönt att ha ett team att jobba tillsammans med. Håller tummarna för att det nu går åt rätt håll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det underlättar och ett steg i taget!

      Radera