onsdag, maj 31, 2017

Kålpudding och junis önskelista

Klart som korvspad att migränen bröt ut. Däckad hela eftermiddagen med neddragna persienner. Några timmar senare hade jag hämtat mig såpass att jag blev hämtat av en väninna för middag i hennes nybyggda hus. Det var planerat sedan länge och hemgjord kålpudding serverades. Sen låg vi i var sin soffhörna en stund, babblade och tittade på sjöutsikten innan hon körde hem mig igen.
Idag är jag däven. Tom i bollen. Matt. Snigelfart till jobbet. Lämnar två ungdomar i radhuset varav den ena är på G och den andra totaldäckad av smärta från bältrosen. Försent att få bromsmedicin och de smärtstillande hon fått hjälper nada. Hörru Juni! Nu tar vi och vänder den här steken??!! Pigga, friska och glada står överst på önskelistan. Är vi överens? 


2 kommentarer:

  1. Bältros ska vara bland det smärtsammaste man kan ha. Stackars henne😕
    Skönt att den andra är på G, sen hoppas jag du mår bättre också❤️

    SvaraRadera
  2. Ja fy bubblan vad ont hon har! :(
    Vi andra hämtar oss! ❤️

    SvaraRadera