tisdag, mars 27, 2018

Åka buss-dag

Idag jobbar jag i Nyköping igen så jag åker buss. Först fick Cina-bilen skrapas fram, -10, jisses! Trött som bara den och försöker suga åt mig vår-solen men jag gillar den inte. Går med tunga armar och gråt i bröstet, en annan sorts vår-pepp. Vår-Depp. Vad görs åt det då? Mjuka kläder, mycket sömn, färre måsten och borden, roligheter och simning. Mina 1000 meter som jag simmar går saktare och segare. Hela kroppen är på lågvarv, bara att vänta ut tills det släpper.
Ikväll ska jag hem till Lilla N. Han ska åka bort över påsk så jag tänkte passa på att gosa lite extra med honom, tanka lite mormorsmys känns aldrig fel! Själv längtar jag efter sovmorgnar och långa lata dagar! 

1 kommentar:

  1. Titta på den jag delade på FB idag! Just så är det! Kram-

    SvaraRadera